1 Räv blev det i sjuhult

Jag och den store rävskytten pappa lave =)



Agne var med vid grytet


Dagen i ära hade varit dags att åka till sjuhult för att jaga räv, hundförare var jag och Robban Lundahl med sin finskstövare Messi.

Vi hade slag precis med oss när vi åkte från kolvarp in i sjuhults marker, det bestämdes att Messi skulle få ta dessa.

Och jag och Jan-inge skulle gå en bit norrut.

Messi väckte på rävslagen men kom aldrig riktigt ikapp, rävarna hade traskat väldigt långt idag då dom knappt var ute igår.

Vi hittade slag in på vägen vi skulle ta oss som såg rätt fina ut, jag bandade med Ajax och Lave ställde sig på pass längre ner.

När jag inte längre kunde hålla han i kopplet så släppte jag

Det tog ca 10min innan han började väcka. Väckte i ca 2min för att sen driva i 2-4min för att sen bli totalt tyst.

Jag frågade då om det var nåt gryt ner mot sjön, jajamen fick jag som svar.

En rätt tuff vandring mot grytet påbörjades, väl när jag kom fram efter ca 30min så var Ajax kvar och grävde och gnydde.


Uppe på stenen var legan så räven hade bara pipit in när han närmat sig.

Jan-inge kom också till grytet likaså Agne som också tog med Milou ner. Min rävsprängare

Vi släppte ner honom i hålet där räven gått in och skyttarna fulla med iver. Han kom upp nästan direkt för att byta till ett annat hål.

Jag hörde hur det snurrade under marken och efter 10min får jag räven i hålet på 2-3m

Men det var bara jag som såg han, men jag sa till lave att han vart uppe

Det dröjer inte 15sek så kommer räven upp ur samma hål.

Pang !!!!!

Räven blir där och 3st jävligt glada jägare är ett faktum





Trevlig stämning vid brasan !!

I övrigt så fick vi inte upp mer.


Vill tacka för en kanon dag

Fredrik

 


Kommentarer
Postat av: Lill lave

Tack själv fidde,det gör vi om gubben hälsar o tackar ,bra blogg ni har.

2010-12-12 @ 22:13:16
Postat av: Stig Carlsson -Agnes brode

Trevliga vinterbilder från Sjuhult Vi har lika mycke snö i Ytterby Mvh stig

2010-12-31 @ 13:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0