Rävjakt lördag

Jahopp

Var på lite rävjakt i lördags, ute i kolvarp.

Vi samlades kl 07.30 på på svens gårdsplan, spårade av vägarna och hittade 1 rävslag som var intressant.

Där släpptes hund och den gick i gryt.

Vi fick ringa efter grythund då min är lite skadad, så en stund efter middag så kom Sigge i midsommar med lille Signe. En blandrastik med både tysk och foxterrier i sig. Jag vill minnas att det är så iaf.
Hon har en mycket bra skärpa och fint skall.

Hon släpptes ner i stengrytet som låg neranför en åker, i slänten kan man säga.

Det tog rätt lång tid för henne att skicka ut räven ca 40min, men Sigge sköt räven med ett fint skott.

När jag går ner och kollar över grytet för att veta lite hur det ser ut så kommer det en räv upp i hålet men den vänder kan man säga.

Denna räv fick vi inte ut. =)

Men det är riktigt bra jobbat av Signe att köra ut en räv när dom har övertaget till antalet.
Bra tryck och skärpa helt enkelt

Vi provade nåt gryt till men dock utan restultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0