Rävjakt måndag


Jag och Martin på bild i jaktstugan


Det blev Endast 3st tappra själar som tordes dyka upp när det skulle jagas räv på hemmamarken.

2 passkyttar ställdes ut och jag gick med Ajax. Släppte nere på åtlen och det tog ca 10min innan det var uppe.

Chrille som stod borta på grytet fick Ajax i knät efter ca 10min drev.

Räven hade alltså gått in innan vi kommit på pass. Räven måste ändå anses som väldigt lättjagad nu, så fort han känner sig jagad så vill han in i denna djupa snö.

2st sugna hundar, Milou och Ajax


Detta grytet är extremt djupt och då släpper jag inte ner Milou, för han är lite för ung för detta.

Hade även en annan räv uppe men det blev aldrig nån reda med det så.

Men det blev en del korvgrillning och annat roligt =)

God fortsättning.

Hemma i soffan blir det iaf inga rävar skjutna =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0