Erkki

Erkki

Jag måste säga att han är för jävla trevlig =)

Ska åka ut en älgarunda nu ikväll, problemet är att vi har haft katastrof väder. Himlen har varit öppen i stort sett vi kom hem i lördags. Så det har inte varit smidigt att se några älgar när man åkt runt på vägarna!!

Var för övrigt ute och jagade lite räv idag på morgonen, jaktligan var ute och sen var min kompis Walle med sin smålandstövare Tyson. Även Robban Von Lundendahlen var med han gick lite på en kant med sin lille valp en finne efter mycket meriterade rävföräldrar.

Tyson tog upp runt åtlen och sen gick drevet ca 20min innan det tyvärr gick i gryt. Vilket givetvis var ett av dom gryten som inte var besatta. Hade med mig Milou men grytet är mycket för djupt för att släppa ner grythund i så därför blev det inget släpp med han.

Ajax skötte sig fin fint. Fick tyvärr inte upp någon räv men däremot så blev det ett rådjursdrev på kanske 7-10min vilket jag är nöjd med, det har förekommit lite längre drevtider än så på dessa djurslag innan.

Han tog även upp en eventuell hare vilket han inte höll på med speciellt länge, det gick knackigt och han släppte.

Mycket bra sök och skönt att han släpper dom djuren han INTE får driva i tid.

Trevlig Lördag

På återseende

RävaFidde

Kommentarer
Postat av: Malin

Hittade hit via Jaktsnack, var ju tvungen

att ta en titt. Sidor som innehåller jakt

och FRAMFÖRALLT när det även finns grythund

med i bilden är ju alltid intressant läsning.

Återkommer!



Skitjakt på er!

2010-09-19 @ 22:18:03
URL: http://www.madofi.se
Postat av: RävaFidde

Kul att du hittat hit !!

Ni hade en riktigt fin sida också

2010-09-19 @ 22:57:17
URL: http://jaktligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0