Jävla räv



Drog ut nu ikväll för att släppa antingen Erkki eller Ajax.
Hade förhoppningar på att antingen se en räv på de nyslagna åkrarna eller möjligtvis en älg uppe i skogen. Men icke såg jag nånting, nej nej.

Men jag tänkte att jag drar till jordkällarn och släpper Ajax på frisök, klockan är då 18.30

Han drar några rundor för att sen komma på slag. Vad vet jag ej, men han drar ett skall men sen tar det ca 1,5min. Men då jävlar drar det på

Det är en räv som ligger inne i planteringen (ungräv)

Han driver så armhåren reser sig. Kände mig riktigt stolt efter allt dragande på skjutna rävar genom skogen för att spåras upp, eller alla rävar som spårats med spårlina vid ej laglig tid att släppa.

Nu kände jag att man fick möda för all tid för det var utan tvekan det bästa han levererat än så länge. 

Det buktade fruktansvärt trångt och jag var säker på att räven skulle söka sig till grytet, så jag satt kvar så tyst jag bara kunde. Men när drevet var ca 100m strax väster om grytet så viker det tvärt. AVSLÖJAD kände jag

Då drog det ut en bit, kanske en 500-700m och där blev det stopp.

Att jag är så säker på att det är räv är att jag tog bilen upp där han fyllt hela garmin skärmen med dom röda slagen och där slagen slutade är precis det ni ser på bilden !!

Jag hade inte med mig Milou (sprängaren) försökte ringa min granne hemma, men han svarade inte. Han kunde hämtat han tänkte jag. Men sen blev det kolsvart ute och denna räven kommer att drivas på igen det kan jag svära på =)

Rävafidde 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0