Karelarns första älgar

Stack ner och röstade och hade med mig Erkki i bilen, stack sen ut på en älgarunda. Jag hade med mig chrille i bilen och vi kikade av det mesta av markerna vi befogar över iaf på västra sidan.

Så vi tog och drog över till östra sidan, när vi kört in på avfartsvägen en 3-400m så säger chrille
- Vad var det ??

-Det var nog rådjur sa jag

Haha men det var det absolut inte, det var 2 kalvar som gick i diket.

Klockan är då 19.40

Jag stannar bilen lite försiktigt och sätter på Erkki astropejlen. Släpper ut han och det blir skall en 250meter ifrån oss. Det stannar inte där utan fortsätter kanske 200-250m till, sen står det bom fast.

Vi tar oss in på ståndet och lyssnar där i ca 20min, mycket bra skottillfälle. lyser lite med ficklampan och dom står fortfarande bom fast.
Sen får dom ev vind av oss och drar tvärt.

Älgarna skenar ca 3km för att sen bli fast ståndskall. Men det står inte så länge och när dom går loss igen så släpper Erkki och kommer tillbaka i löpan.

Kopplat ca 21.15

Mycket nöjd.

Första ståndet varade ca 1h
Andra ståndet ca 20min

Kul att det fungerar

Kommentarer
Postat av: Freddy

härligt att det funkar:=)

///Freddy

2010-09-20 @ 20:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0