Lite updates !!



Här på kortet hjälper vi till att flå en kalv och en kviga, vilket känns helt naturligt för oss.


Men nu ska jag komma till dom senaste dagarnas släpp och jakt.
I söndags var jag ute med karelaren som följde hem som jag döpt till Erkki (finska).
Klockan var väl inte ultimat för att få upp men det behövs jobbas en del med kontakt när man skaffar vuxna hundar, kontakten har funkat kanon. Jag har blåst in han på över 400m, men då ska det också poängteras att det INTE varit nåt framför !!

Jaha klockan var väl sisådär en 10.30 när jag släppte han, Erkki jobbade bra med söket och hade en extrem fart men det är nog som sagt bara för att han ville springa av sig lite, medelhastighet på 14-16km.
En råbock hoppade upp precis framför nosen på han och det blev full fart iväg. Men det som är jäkligt positivt är att han släppte efter 2-300m. Kanske inte lika van vid dessa djuren uppe i norrbotten.

Sen senare på kvällen släppte jag Ajax och han sökte ut bra, vi drog oss mot åtlen och sen barkade det igång. Riktigt bra drev, tät och fint med grov fin klang. Det följde sjökanten utan nån direkt bukt utan den ville bara in.
Han drev ca 30-35 min. Men det gick inte så fort vilket jag anser är positivt !!
Det var rätt mörkt ute då jag kopplade hunden, annars skulle jag kollat var grytet låg för det är ett gryt jag inte vetat om tidigare. Kan bli att jag kollar det nu ikväll då det blir nya tag.

Måndagen var jag likaså ute med karelarn med lika resultat.

Ikväll ska vi hitta på en älg eller två

Over and out

Rävafidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0