Premiärdagen !!



"BIRRO"

Franz

"Franz"

 Träd

"Ett av passen"


Jaha vi jagar då med 7 norrmän och vi är 6st och sen har vi med 2 övriga hundförare varav en är Per som är våran jaktbas här uppe.

1:a delen av dagen var vi uppdelade i 2 gäng. Vi höll ihop och jagade på en del av markerna och norrmännen på en annan del.

När Daniel och Per åkte ut till ett av passen så stod det ko kalv ute på hygget, dom gav sig på en ansmygning men vinden snurrade till och älgarna drog tvärt.

Där jag satt uppe på berget meddelades att norrmännen fått upp björn och var på väg mot mig, men jag såg då ingen björn och ingen älg heller

Det var uppe älg men dom gick antingen ur markerna innan dom ville stå eller så gick det i sken.

2:a delen av dagen var det dags för mig att släppa, problemet var att efter klockan 10.00 var det för varmt för att släppa. Men gjorde ett försök och det första som möter mig när jag kommer uppför första berget är en rejäl färsk björnskit, jag kan inte annat än vara ärlig i detta läge. Jag blev jävligt nervös då jag gick själv, tilläggas ska göras att jag möts av en vägg av tät björksly som är en dröm för björnarna att hålla till på (enligt basen).

Tyvärr eller vad man ska säga så blev det ingen kontakt med björn för min del, men däremot fick jag fart på älgar som tyvärr inte ville stanna. 

Avslutade dagen med 1st kalv skjuten, denna sköts av hundföraren Johan Larsson

Vi har totalt haft uppe 10 olika älgar

Trevligt trevligt !!

Rävafidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0