Rävadrev med unghunden Ajax



Var ute ikväll med Ajax och gick från nåt som vi kallar grävlingaliden.
Där har det fötts en kull rävar i år och det känns lägligt att släppa runtomkring det grytet.
När jag kom till grytet och släppte Ajax så ville han inte lämna det området han var och luktade i varje hål.
Men tillslut så hängde han på mig och vi vandrade kanske en 200m för att han skulle få söka ut ordentligt.
Han är borta kanske en 30min och då förstår jag att nåt är på gång. Jag slänger ett öga på pejlen och ser att det går sakta och att han går i en löpa.

Tillslut kommer han på räven, han måste nästan trampat på den för det blev ett jädrans upptag.

Ajax är dryga året och jag har väldigt stora förväntningar på honom.

Han väckte redan när han var 6månader på räv men när han blev könsmogen så slutade han med det och har blivit relativt hård i skallet.

Men jag tror att det kommer släppa igen, räven som han driver är nog inte långt framför honom här vilket hörs när det blir lite påstick här och var.

Man ska veta att där han driver är det ingen höjdare, det är en röjning där det ligger sly överallt.

Det buktade nåt fruktansvärt.

I upptaget tog räven exakt samma löpa som ajax spårade upp han i. På filmen är han runt mig och snurrar som närmast på en 40m. Kunde tyvärr inte skjuta. Alldeles för tätt

Roligt när det fungerar

Ska på rävjakt till ohs på lördag

Nya rapporter då

Imorgon blir det troligtvis inga släpp


RävaFidde

Kommentarer
Postat av: RävaFidde

Drevet varade i 1,5h sen kopplade jag

2010-09-23 @ 22:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0