Rävjakt sjuhult 2011-02-04


Sven, Fredrik, Johan, Franz och jaktledaren Agne

Denna fredag så skulle det bli rävjakt egentligen där vi hade slag, kolvarp eller sjuhult.

När Ajax är skadad så hade vi Roberts hund Messi mina hundar drevern Stila och foxterriern Milou med oss.

Denna dagen trodde jag att vi kunde få problem fram till runt klockan 10 på morgonen då snön kom rätt sent.

Men det blev betydligt sämre än så, vi hade INTE ett ända slag på hela dagen.

Från kl 06.30 till strax efter kl 16.00

Visst jag köper att dom kan ligga inne en sån här dag men att dom ligger i välkända gryt det gör dom då inte.

För det har vi kollat en del idag, min personliga åsikt som absolut inte alltid är den rätta =).

Den är att dom eventuellt tar första bästa rotvälta och pausar i nu under löpet för att samla energi för att ta sig ut

och leta tikar igen. Alternativt ligger och trycker i nån tät plantering om det är relativt torrt.

Men tittar man på vädret 1 vecka framåt så ser det riktigt lovande ut.

Min tanke är att jag ska starta Ajax på särskilt rävprov innan denna säsongen är slut.

Nya tag

Fredrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0