Resultat jaktprov

Jaha kära vänner jaktprovet gick väl sådär prismässigt.
Vi hade föregående dag fått lite fnyk med snö och vi bestämde oss för att starta min lilla stjärna.
08.00 släpps Ajax och han börjar efter ca 10min ta sig an slag och plockar succesivt med sig dom. Han övergår går snart till att börja väckskalla för att sluta skalla vid en jordkällare, räven ligger inne.
Ingen tid att hämta där.

Nästa släpp så drar han iväg en stor runda och jag börjar ana att det måste nog fasen driva söderut, stundtals friskade det i rätt rejält i nordanvind och vi hörde inte ett smack.
Jag bestämde då att vi skulle försöka ta oss ner lite mer söderut mot sjökanten för att eventuellt få höra.

När vi kommer ner så hör vi Ajax tona in och han tuggar på rätt bra men inte det där superklippet ändå.
Man kan väl säga att enligt pejlen så har det ungefär gått ca 30min som han ev har drivit innan vi hör han men eftersom vi inte vet så får jag givetvis inte den tiden tilldelad. Däremot kör han ca 17min till och det är den tiden jag får tilldelad.

Sen går det i gryt.

Tredje släppet gör jag då i Kolvarp för att mina rävar verkar inte vilja bli ovan jord, där hittar han iaf ett slag som han går och tragglar på en stund, han börjar också väcka sporadiskt men det slutar tyvärr också i gryt.

Han är lös från 8.00-15.15

Alltså vi kan inte göra så mycket åt denna dagen, hunden sköter sig exemplariskt för att vara en unghund.

Jag var väl inte jättenöjd timmarna efteråt men nu när man fått lite distans till det hela så är jag mer än nöjd.

Ska försöka gå ett prov till men då hoppas jag att det kommer lite spårsnö så att det hela blir något lättare att följa.

Jag kommer inte att gå mer prov hemma i år iaf.

Fidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0