Älgjakt

Hampus ringde igår kväll och undrade om jag ville hänga med till rörstorp och försöka få tag i en kalv. I dessa lägen är man inte speciellt svårövertalad.
Så vi samlades vid klockan 9 idag hemma hos Gunnar, det var Hampus, jag, Micke Elman, Axel, L-G och Fredrik som skulle jaga en sväng. Vi placerades ut, 3 skyttar och de 2 hundekipagen skulle gå i varsin ände.
Jag och L-G hade en bit att gå ut till våra pass då vägen inte var i kördugligt skick. När vi väl var ute släppt de hundarna, de hade mycket traj men dock inget färskt.
Efter en stund fick dock Elmans hund Dobby kontakt och jag hörde ståndskallet i mellanåt, ibland tog dock bruset från motorvägen över. Vid detta tillfället stod det inte speciellt långt från mig, ca 300 m, men det stod inte speciellt länge innan det gick loss och ur markerna.
Vi återsamlades för att fika då vi hade gått igenom denna lilla mark. Efter fikan åkte vi runt och lyssnade på ståndskallet som nu stod inte så långt i från en utskifte de hade. Det brakde dock loss igen och det kunde konstateras att det var ett vuxet djur, efter detta bröt vi jakten för dagen.



Fr v. L-G, Micke Elman, Hampus och Axel

/Christian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0