Lite älgjakt

Nu när vädret varit fördelaktigt, så valde jag, Micke Elman och Robban att göra ett försök att komma åt någon kalv. Vi valde att prova i det område där det var synligt ko med 2 kalvar igår på morgonen.
Elman släppte sin hund Dobby med han fick tag i en tjur som passerade Robban på "lobackapasset". Bättre läge än han fick idag får man nog aldrig, bredsida på 10m och stillastående i en halv minut.



Efter det såg vi slag efter ko och kalv/kalvar, där släppte Robban Litus. Han tog sig an slagen men hade tydliga problem i snön när han passerade mig i ledningsgatan. Men trots detta var han iväg en rejäl runda, troligvis var älgarna på benen men gick över en kanal och då valde Litus att släppa och återvända.
Efter detta åkte vi en runda för att försöka se andra slag, men det enda vi fick se var grisarnas härjningar.
Vi avbröt efter detta.
Jag begav mig själv till fots ett varv runt elljusspåret för att ev älgslag, för då hade jag fått lov av Fredrik att hämta Erkki och släppa på. Men jag fann tyvärr inga och åkte hem, helt slut efter den långa promenaden i snön.



/Christian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0