Rävjakt 2011-01-30

Med gårdagens trevliga jakt med oss in i nästa dag så var förväntningarna relativt höga.

Men det föret som jag trodde att det skulle bli uteblev.

Det var mycket svårt att avgöra vad som var vad och hur kalla slagen var etc.

Jag kan bara säga att det är alltid lika roligt att åka till sjuhult och jaga räv, men idag blev det en dag som inte går till världshistorien för bästa jaktdag.

Vi hade för dagen 5st hundar med oss, Håkan Karlsson från växjö (Ajax uppfödare) hade med sig 2st hundar det var kullsystern till Ajax och även sin lille foxterrier.

Jag hade som alltid med mig Ajax och Milou.

Robert Lundahl hade med sig Messi

Vi bestämde att jag och Robban skulle gå först och Håkan vilade sin då hon hade haft en långkörare igår på räven.

För att fatta mig kort så kan jag väl säga att vi hade egentligen ingen riktig kontakt på hela dagen men Robbans hund var efter räv en kortare stund.

Nya tag och nya jaktdagar väntas

Men nu kom första bakslaget på 1,5 månad.

Fidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0