Jaktprov

Idag har jag gått mitt första jaktprov med Lexie. Det gick bra tycker jag för att vara första gången.
Dagen började med ett par minusgrader och ett fint snötäcke. Fick upp tidigt, buktade bra och jag kunde koppla efter 105 min.
Bytte område och fick upp ganska omgående, efter lite väckskall. Detta dreve blev inte riktigt lika kul, ett 52 min drev som drog rätt ut och hunden valde att släppa i ett blött område.
Inför det 3:e släppet bytte vi område igen, märktes att hunden var lite seg, men hon sökte på ganska bra ändå. Hade väldigt dåligt med slag att jobba på. Men efter en längre stund fick jag återigen upp och det var mycket bra tryck i början, fick dock ett länge tappt i ett blötområde. Hon redde ut detta, men hamnade efter och efter 46 min passerade hon mina och domarens slag, och då släppte hon. Efter detta bröt vi, då det börjat snöa riktigt ordentligt och Lexie var väldigt sliten. Jag hade ändå fått ihop mina 5 timmar som hunden var tvungen att vara lös. Så vid denna preliminära räkningen fick domaren Bosse Johansson ihop det till 44 ep och 1+3+3 rå. Helt okej  för ett första prov och jag kan inte vara annat än nöjd. Så nu får vi se om det inte kan bli något mer prov framåt eller om snön sätter stopp för detta.


Mvh Christian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0