Lördagens Älgjakt



Udda 8taggare skjuten av mästerskytten Frank. Även Jaktledaren Robert med gråhunden Litus



Nöjd skytt


Jag vet knappt var vi ska börja.

Samling 07.30 vid voxtorps kyrka

Vi är för dagen 3 hundlag bestående av mig, Mikael "Elman", Robert Borsved
Vi är också 13 passkyttar varav 3 är gästjägare, vi är rätt många i vårt lag och vi hade inte skjutit någonting innan denna dagen så vi hade 4 vuxna kvar och fri kalv.
Så då skickade jag en känga till alla dom som inte tog sig tid och kom.

Jag ska gå från Rona från söder till norr. Vi får inte upp nånting (extremt mycket gris)

Micke Elman får upp ko och dubbelkalv runt 09.15

Robert får fram denna älg till Frank runt kl 11.00 ca

För att försöka fatta mig kort så har vi idag sett

- 2 ekipage med dubbelkalv
- minst 3 tjurar varav 1 sköts
- 2kvigor

Jag fick tillslut upp ko med dubbelkalv sent på eftermiddagen men tyvärr så gick det ur marken.

Nya tag imorgon

Fredrik



Kommentarer
Postat av: mikael

Nu är Dobby hemma han tyckte att det räkte klockan kvart i sju på kvällen.Då hade han hållit på med älgarna i drygt nio och en halv timme.

2010-10-23 @ 20:42:01
Postat av: Fredrik

Han gillar att jaga, hellre ha en hund som jagar för länge än en hund som inte jagar alls.

Som jag brukar säga =)

2010-10-24 @ 21:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0