Lördagens rävjakt

Jag har varit lite krasslig och vet inte om jag kan åka ut och jaga.....Men det ordnar upp sig till lördagen och jag är en betydligt piggare jägare.

Jag och Robban skulle åka till ett lag för att jaga räv men tyvärr så var intresset för detta för svagt så vi vände när vi kom dit.

Vi åker då ut till kolvarp där det känns som jag har bott dom senaste veckorna.
Men man måste säga att dom har koll på rävarna där ute.

Det beslutas iaf att jag ska släppa först och roberts hund Messi får vila.

Dessa slag är ca 2h gamla så det ska normalt inte var några problem.

Jag släpper på och han börja yla och väcka nästan direkt, det tar nästan 15min innan han reser räven till fullo

Men sen driver han på mycket bra.

Han går över skaftarpavägen och sen får han det inte lätt då det är igenbommat med passkyttar både från kolvarp men även av skyttar från skaftarps lag.


Räven kommer efter 1,5h drev tillslut till mig, 2 skott sen var det över !!
En fin hane.




Glad Skytt och hundägare

Efter detta så släpptes Messi och han drev som tåget men vi kom inte åt att skjuta.

Det är jäkla synd för han drev mycket bra, riktigt bra tryck.

Jag släppte också igen och fick upp en ny räv som gick in i gryt efter dryga timmen.

Tyvärr var klockan då lite för mycket och skjutljuset talade mot oss.

Men återigen så har vi flytet just nu och vi fortsätter att sväva på molnen ett tag till.

Nya tag imorgon.

Fredrik


Kommentarer
Postat av: Anonym

häftigt det verkar bli farligt för rävarna i framtiden

2011-01-16 @ 11:00:09
Postat av: Kenny

Roligt att du fått igång Ajax så bra, bara att gratulera!Man vet ju hur mycket jobb det ligger bakom.

2011-01-18 @ 08:09:23
Postat av: skogstokig

Härlig blogg! Alltid trevligt att hitta rävjägare på nätet...

//skogstokig\\

2011-01-18 @ 09:02:31
URL: http://skogstokig.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ja rävarna kan inte få det lätt i framtiden =).



Kul att du läser bloggen Kenny, hur går det med din lille ??



Skogstokig: Jag är väl egentligen fanatiker både av ställande hundar och rävhundar, men det är kul när det fungerar

2011-01-18 @ 22:31:05
URL: http://jaktligan.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ja det är jävligt roligt att det fungerar, i somras funderade man om man var riktigt klok så mycket som jag spårade. Mycket släpande på döda rävar blev det =)



Skogstokig fin blogg du har

2011-01-18 @ 22:34:54
URL: http://jaktligan.blogg.se/
Postat av: Kenny

Tänkte jag skulle släppa han igen nu om vädret tillåter. han har tidigare varit helt ointresserad, han vill bara leka med pinnar. men han har börjat intresserat sig av spår så jag får släppa o se om han ta sig an nån hare eller räv. Hadé.

2011-01-19 @ 07:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0