Massvak på grisarna

Jag har haft problem med grisarna ett tag nu, i 2veckors tid har jag följt deras framfart genom våra hyggen.

Dom har rivit upp ett antal granplantor, visst jag köper att dom inte är ute efter plantorna men det ryker ju med ett antal ändå när dom sätter fart.

Så igår kväll bestämde vi att det skulle bli jakt, vi var 4st hjältar som skulle ut och möta regnet och rusket.

Utposterade skyttarna där grisarna troligtvis skulle gå, dom har följt vägen väldigt mycket nu sista tiden och jag var rätt säker på att någon av oss skulle komma till att skjuta.

Jag satt längst upp i passlinjen och vi kom på pass runt kl 21.00

Efter ca 15-20min så hör jag hur kultingarna skriker i en 200m från mig.

Sen tar det ca 10min igen innan jag hör något.

Men efter 1h och 20min så dyker denna grisen upp på vägen.

Jag fick in en bra smäll och den lade sig ner direkt.


En gylta på ca 40-45kg slaktvikt


Blasern fick tala med 15g oryx 9,3x62





Franz, Jag och Freddy även chrille var givetvis med

Det ska nu bli intressant att se om dom försvinner eller om det krävs hundar för att få bort dom.



Kommentarer
Postat av: Gunnar Friskopp

Hej Jag har just läs lite på din blogg. Kul att se lite hur andra jägare har det.

Jag har en fråga och ett erbjudande. Du kan väl maila mig så kan jag berätta mer.



Hälsningar



Gunnar Friskopp

[email protected]

070-333 66 88

2011-01-17 @ 14:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0